Brev:
Vil ikke have havregrød
30. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Vil ikke have havregrød
Hej Helen,
Så er Olivia blevet 7 måneder. Hun er meget glad for hendes dagplejemor, det er bare enormt dejligt.
Jeg har lidt spørgsmål til mad. Hun får havregrød til morgenmad, men vil ikke rigtig have noget af det. Jeg er begyndt at give hende lidt A38, men det er faktisk kun frugtmos hun gider at spise om morgenen, og lige nu, så har jeg nok stillet mig tilfreds med det. Hun får en lille flaske bagefter, men tager højst 100 ml. herefter kan hun nemt tage en lur på 3 timer, så hun må jo ikke være sulten.
Frokost og aftensmad går rigtig godt med de første 15-20 skefulde, når hun så har fået stillet den første sult, kan hun simpelhen ikke koncentrere sig om maden længere, så skal hendes strømper af osv. - hun bliver ikke utilfreds, og vi kan da også få lidt flere skefulde i hende, men det er svært. Jeg føler nok, at der skal til at ske lidt med hendes mad indtag, hun har spist denne samme mængde længe, men hun tager fint på - vejer 9 kg. og måler ca. 71 cm.
Hun får omkring 650 ml. mme, nogle gange mere, andre gange mindre.
Hun sover rigtig godt, er nem at putte (vi vækker hende ved. 00.30 tiden for at hun skal få mælk nok) og derefter sover hun videre til næste morgen.
Hun er så glad og griner hele dagen, har nemt ved fremmede og er meget glad for andre børn. Alt i alt så stortrives hun, så man må vel gå ud fra at hun får mad nok. ?? Det der bekymrer mig mest, er at hun ikke rigtig får noget i maven fra 00.30 til 10.30 (her får hun frokost i dagplejen, når hun vågner fra hendes lur) andet end hendes morgenmad som er lidt frugtmos og 100 ml. mme.
Jeg vil gerne begynde at give hende lidt brød, har du en opskrift på noget til en på 7 mdr. og hvordan giver jeg hende det. ??
Jeg blender stadig alt hendes mad, da hun ikke endnu er klar til noget der kun er moset, men det er vel ok ?? Hun kan godt spise grov grød med bitte små frugtstykker.
Med venlig hilsen