Vil ikke have havregrød

30. maj 2009

Alder:
7 mdr.

Vil ikke have havregrød

Hej Helen,

Så er Olivia blevet 7 måneder. Hun er meget glad for hendes dagplejemor, det er bare enormt dejligt.

Jeg har lidt spørgsmål til mad. Hun får havregrød til morgenmad, men vil ikke rigtig have noget af det. Jeg er begyndt at give hende lidt A38, men det er faktisk kun frugtmos hun gider at spise om morgenen, og lige nu, så har jeg nok stillet mig tilfreds med det. Hun får en lille flaske bagefter, men tager højst 100 ml. herefter kan hun nemt tage en lur på 3 timer, så hun må jo ikke være sulten.

Frokost og aftensmad går rigtig godt med de første 15-20 skefulde, når hun så har fået stillet den første sult, kan hun simpelhen ikke koncentrere sig om maden længere, så skal hendes strømper af osv. - hun bliver ikke utilfreds, og vi kan da også få lidt flere skefulde i hende, men det er svært. Jeg føler nok, at der skal til at ske lidt med hendes mad indtag, hun har spist denne samme mængde længe, men hun tager fint på - vejer ...

Annonce

... 9 kg. og måler ca. 71 cm.

Hun får omkring 650 ml. mme, nogle gange mere, andre gange mindre.

Hun sover rigtig godt, er nem at putte (vi vækker hende ved. 00.30 tiden for at hun skal få mælk nok) og derefter sover hun videre til næste morgen.

Hun er så glad og griner hele dagen, har nemt ved fremmede og er meget glad for andre børn. Alt i alt så stortrives hun, så man må vel gå ud fra at hun får mad nok. ?? Det der bekymrer mig mest, er at hun ikke rigtig får noget i maven fra 00.30 til 10.30 (her får hun frokost i dagplejen, når hun vågner fra hendes lur) andet end hendes morgenmad som er lidt frugtmos og 100 ml. mme.

Jeg vil gerne begynde at give hende lidt brød, har du en opskrift på noget til en på 7 mdr. og hvordan giver jeg hende det. ??

Jeg blender stadig alt hendes mad, da hun ikke endnu er klar til noget der kun er moset, men det er vel ok ?? Hun kan godt spise grov grød med bitte små frugtstykker.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!